loading...
نکته های ریزی که حتما باید بدانیم تا بتوانیم...
هومن و سینا بازدید : 14 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

 

تقویت روحیه, افزایش روحیه,روحیه خوب

اگر روزتان را خوب شروع نکنید، تمام روز شما خراب می شود و اگر روز را خوب شروع کنید، آرام تر هستید؟ اما چگونه می توانیم همیشه روزمان را خوب شروع کنیم؟

آیا توجه کرده اید که در بیشتر موارد اگر روزتان را خوب شروع نکنید، تمام روز شما خراب می شود و اگر روز را خوب شروع کنید، آرام تر هستید؟ اما چگونه می توانیم همیشه روزمان را خوب شروع کنیم؟

کاری را که دوست دارید، انجام دهید :
به مدت 30 ثانیه درباره آن چه دوست دارید انجام دهید، فکر کنید. پس از این که از خواب بیدار شدید، درباره ساعت خوابی که از دست داده اید فکر نکنید بلکه به کاری فکر کنید که در این مدت کوتاه قبل از ترک منزل می توانید انجام دهید. به عنوان مثال خواندن چند صفحه کتاب مورد علاقه. این امر باعث می شود با روحیه خوب، روزتان را سپری کنید.

غذای متعادل بخورید :
در وعده صبحانه مخلوط مغذی کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنید که تا زمان ناهار شما را سیر نگه می دارد. همچنین نتایج بررسی ها نشان می دهد، مصرف میزان متعادل کافئین، باعث بهبود خلق و خو و افزایش آگاهی ذهنی می شود.

در هوای تازه تنفس کنید :
ورزش کردن در فضای باز و سبز، پیاده روی، باغبانی و ... حتی اگر برای چند دقیقه باشد علاوه بر افزایش روحیه، اعتماد به نفس شما را نیز بالا می برد. انجام این فعالیت ها کنار آب از جمله رودخانه، دریاچه و آبشار تأثیر بهتری دارد.

به صدای طبیعت گوش دهید :
اگر فرصت خارج شدن از منزل را ندارید، به صدای ضبط شده طبیعت گوش دهید، نتایج بررسی های جدید نشان می دهد افرادی که به صدای همزمان پرندگان و آب گوش می دهند، سریع تر از یک موقعیت پراسترس رهایی پیدا می کنند. پس پنجره ها را باز کنید و از صدای طبیعت، لذت ببرید.

تمرکز کنید :
متخصصان توصیه می کنند که اول روز 5 بار نفس عمیق بکشید و تصمیم بگیرید امروز را به خوبی سپری کنید. طی روز اگر هم دچار ناراحتی شدید، 5بار نفس عمیق بکشید.

شکلات داغ بخورید :
نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، خوردن شکلات داغ که حاوی فلاوانوئید است، خلق و خو را بهبود می دهد و میزان هوشیاری را نیز افزایش می دهد. پروتئین و کربوهیدرات موجود در شیر کم چرب تا زمان ناهار میزان قندخون را ثابت نگه می دارد.

نعناع استنشاق کنید :
این کار علاوه بر تقویت روحیه و افزایش تمرکز، با خستگی مفرط نیز مقابله می کند. روغن یا برگ های نعناع را کنار تخت خود قرار دهید و به محض بیدار شدن از خواب، آن را بو کنید یا این که پس از صرف صبحانه، آدامس نعناعی بجوید.

لبخند بزنید :
لبخند زدن آسان ترین راه برای تغییر دادن روحیه خود و اطرافیان است. پس این ثروت باارزش خود را در اول صبح با همه تقسیم کنید.

هومن و سینا بازدید : 16 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

 

جوانسازی پوست ,چروک پوست ,درخشش طبیعی پوست

استفاده از یخ بر روی صورت مزایای زیادی دارد. تکه‌های یخ برای موارد مختلف در زیبایی طبیعی صورت کاربرد دارد، اولین کاربرد آن افزایش گردش خون است؛ گذاشتن یخ بر روی صورت باعث افزایش جریان خون می‌شود و به جلوگیری از بروز علائم پیری و چروک پوست کمک می کند.

ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دوبار در هفته باعث درخشش طبیعی پوست می شود.

مزیت دیگر آن، کمک به از بین رفتن آکنه می باشد. ماساژ یخ بر روی قسمت‌هایی از صورت که دچار آکنه هستند، باعث کاهش آن‌ها می‌شود. اگر به طور مداوم، روزانه یک تا دو دقیقه یخ‌ها را بر روی جوش‌ها بمالید، شاهد تاثیر بی نظیر آن در رفع آکنه‌ها خواهید بود.

البته هنگام استفاده از یخ اگر پوستتان دچار بی حسی شد، می توانید چند لحظه صبر کرده و سپس به استفاده از یخ ادامه دهید. با این روش می‌توانید در عرض ۲ روز از شر آکنه‌های صورت خلاص شوید.

فایده سوم آن از بین بردن آفتاب سوختگی است. زمانی که دچار آفتاب سوختگی شدید، دو یا سه تکه یخ را درپارچه‌ای پنبه‌ای گذاشته و آن را بر روی نواحی آسیب دیده به مدت حدود سه دقیقه بمالید. در نتیجه این عمل بر روی پوست شما خارشی ایجاد می‌شود که نشانی از بهبود آفتاب سوختگی خواهد بود.

استفاده از یخ آرایش را برای مدت طولانی تری حفظ می‌کند. مالیدن تکه‌های یخ به پوست صورت، قبل از انجام آرایش، آن را برای مدت طولانی‌تری ماندگار خواهد کرد.

همچنین به کمک یخ می‌توان پف چشم را از بین برد. وقتی تکه‌های یخ را در یک پارچه پنبه‌ای بیاندازید و آن را زیر چشمانتان بکشید، باعث برطرف شدن پف زیر چشمتان خواهد شد و ورم زیر چشم را از بین خواهد برد. یخ، در از بین بردن سندرم خشکی چشم نیز کاربرد دارد.

از دیگر کاربردهای یخ، استفاده از آن به عنوان ماسک منجمد می باشد. اگر کمی آب خیار و آب گل سرخ را با هم مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید تا منجمد شده و شبیه یخ شود، می‌توانید از آن به عنوان ماسک جامدی بر روی صورت خود استفاده کنید. این ماسک به کاهش چین و چروک صورتتان کمک می‌کند و به طور طبیعی منجر به روشن‌تر شدن پوست می‌شود.

حتی پف های زیر چشم را می توانید با قرار دادن یخ از بین ببرید و خود را از حالت خواب آلوده در آورید. از این گذشته می توانید آب میوه های تازه مثل پرتقال، سیب، انار و یا سایر میوه هایی که عصاره ای مفید برای پوست دارند، در جایخی قرار داده تا بصورت قطعات مکعبی یخ درآیند و با گذاشتن آنها بر روی صورتتان به زیبایی دو چندان برسید. می توانید تکه های میوه را در قالب یخ قرار دهید و قالب را پر از آب کنید تا یخ بزند و یخ حاوی تکه های میوه را بر پوستتان بگذارید تا خواص میوه به پوستتان برسد.

اما به این نکته هم توجه داشته باشید که قرار دادن مستقیم یخ روی پوست باعث پارگی مویرگ های زیر پوست می شود. پس توصیه می کنیم که قطعات یخ را در داخل پارچه ای لطیف و مناسب بپیچید و سپس آن را بر روی پوستتان بگذارید.

هومن و سینا بازدید : 14 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

 

ویتامین C , مراقبت از پوست,سلامت مو

بارها و بارها از متخصصان درباره خواص بسیار زیاد ویتامین C شنیده ایم .چرا این ویتامین تا این حد ضروری است؟ با خواندن مقاله زیر متوجه میشوید چگونه مصرف روزانه ویتامین C مو ، ناخن و پوستتان را تقویت میکند.

ریانا لاوینگ موسس برند ارگو (orgo )محصولات ارگانیک مراقبت از پوست و زیبایی در این باره میگوید مواد مغذی مسئول ایجاد و نگهداری کلاژن هستند.( کلاژن ماده ای است که موجب حفظ استحکام پوست میشود) . این آنتی اکسیدان جریان خون را تقویت میکند و به پوست استحکام و حالت کشسانی میبخشد.
اما ویتامین C ماده ای محلول در آب است به این معنی که بدن ویتامین C را در خود ذخیره نمیکند. و به همین دلیل است که استفاده روزانه از این ویتامین بسیار مهم است. هنوز متقاعد نشده اید؟ 

ویتامین C به سلامت مو کمک زیادی  میکند
ریانا لاوینگ عقیده دارد، ویتامین C یکی از موثرترین مواد غذایی است که به رشد و تقویت موها کمک میکند. اگر میخواهید میزان ضروری ویتامین C به موهایتان برسد یک عدد سیب زمینی شیرین نیم پز، نصف فنجان گوسبری(می توانید از انگور هم استفاده کنید) ، سه توت فرنگی و نیمی از یک فلفل دلمه قرمز کوچک را با هم ترکیب کنید تا مخلوط نرم و یکدستی حاصل شود. سپس این مخلوط را به پوست سر و موهایتان بمالید ، 15 تا 25 دقیقه بعد سرتان را با آب گرم بشویید.

ویتامین C موجب میشود پرانرژی تر به نظر برسید
الیسا زید نویسنده کتاب جوان شدن در یک هفته ( آخرین تلاش برای به عقب برگرداندن زمان ، افزایش انرژی و و احساس جوانی در 7 روز) میگوید :" در برنامه غذایی ، ویتامین C نقشی حیاتی در جذب آهن دارد و آهن موجب زیبایی و سلامتی عمومی بدن میشود. زمانیکه بدن از ذخیره آهن تهی شود، احتمال کم خونی، خستگی و ضعف افزایش میابد. و این امر به پرانرژی بودن و شادابی شما کمکی نمیکند."

رشد ناخن را تقویت میکند
ریانا لاوینگ: " ویتامین C با تقویت پوست ، بافت پیوندی و دیواره سلول های خونی به استحکام ناخن ها کمک میکند."

ازریشه ریشه شدن ناخن جلوگیری میکند
از آنجاییکه ویتامین C به رشد و تقویت ناخن کمک میکند، میتواند از ریشه ریشه شدن ناخن هم جلوگیری کند. مصرف ویتامین C بهترین روش برای بهبود سلامت ناخن است، بنابراین حتما از مرکبات استفاده کنید.

از نمایان شدن علائم پیری جلوگیری میکند
بر اساس مطالعه ای که در سال 2007 انجام و در مجله آمریکایی" تغذیه بالینی " منتشر شد زنان میان سالی که ویتامین C بیشتری از منابع غذایی خود دریافت میکردند چین و چروک و خشکی پوست کمتری داشتند. متخصصان معتقدند این ویتامین با تخریب رادیکال های آزاد، ظهور نشانه های پیری را به تاخیر میاندازد.
برای ساخت ماسکی غنی از ویتامین C برای صورت ، یک کیوی و نصف فنجان پاپایا را با هم ترکیب و این مخلوط را روی صورتتان بگذارید. پس از 15 تا 20 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

هومن و سینا بازدید : 20 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

 

دختر و پدر,پدر و دختر,رفتار پدی بادختر

پدر و دختر
همه ما مطالب زیادی درباره اهمیت نقش مرد در زندگی پسرها شنیده ایم و البته در این قضیه هیچ شکی نیست اما آنچه که اغلب در این گفتگوها فراموش می شود اهمیت پدر در زندگی دختر است. کودکان  باید طرز زندگی را از والدین شان بیاموزند. کودکان آنچه را که خانواده شان انجام می دهند به عنوان معیار می پذیرند. از کودکی دختران با توجه به مردان خانواده خود به خصوص نوع شخصیت پدرشان، به یک جمع بندی کلی درباره جنس مذکرمی رسند. این تصویر ذهنی آمیزه ای است از بازنمایی ذهنی والدین دختر به خصوص پدر او و به ویژه خصلتها و ویژگی های منفی که بیشترین صدمات روحی را به وی وارد کرده است و جنبه های اصلی و اولیه وجود خود دختر که در فرآیند تطابق و سازگاری با انتظارات اجتماعی گم شده است و حلقه ای مفقود در این ارتباط به شمار می رود.

 

دختر این تصاویر ذهنی را در افرادی چون شریک زندگی اش جستجو می کند تا به این طریق دوباره شرایطی را ایجاد کند که در آن به وی صدمات روحی وارد شده است؛ به طوری که بتواند برای همیشه مشکل حل نشده و باقی مانده در ذهنش که از دوران کودکی باقی مانده را پایان دهد. از این رو دختر دنبال فردی همچون پدرش می گردد تا بتواند آنچه را که در دوران کودکی به او داده نشده، به نوعی آن را باز ستاند و به این ترتیب دردها و زخمهای کهنه در وجودش را التیام بخشد. البته لزوما نباید رابطه پدر و دختر مخدوش باشد تا این اتفاق بیفتد بلکه دخترانی که پدرانی شایسته و قابل اتکا دارند، همسرانی به همین صورت نیز انتخاب خواهند کرد. یعنی مردی شبیه به مرد رویایی شان.

وقتی که این فهم و آموزش مفید و خوب صورت بگیرد یک دختر با آسودگی و راحتی کامل نسبت به خودش و جنسیتش رشد می کند. چنانچه در این امر تعارض یا کاستی به وجود بیاید رابطه اش با خودش، زنان اطرافش و مردان دچار مشکل خواهد شد. خلاصه کلام این که یک پدر یا کسی که نقش آن را به عهده دارد نقش بسیار موثر و کلیدی در سرنوشت آتی وی نیز خواهد داشت.

مردانی که وظیفه شان به عنوان پدر یک دختر را جدی می گیرند آنهایی هستند که اهمیت  اصول زیر را درک کرده اند:

** همسرتان را (مادر فرزند) را دوست بدارید. این مهمترین کاری است که یک مرد می تواند انجام دهد. حتی اگر نمی توانید این عشق و محبت را نسبت به مادر دختر تان داشته باشید به هر طریقی که ممکن است چیزی در او بیابید که سزاوار احترام و تعریف و تمجید باشد. ممکن است همه زوجین زندگی توام با عشقی با هم نداشته باشند اما صرفنظر از اینکه مرد چه احساسی نسبت به مادر بچه اش دارد برخورد محبت آمیز و توجه به مادر می تواند برای کودک دختر بسیار سودند باشد.

** با دخترتان ارتباط مستمر داشته باشید. زمانهای مشخصی را با هم باشید. از اینکه او را برای قدم زدن بیرون ببرید و یا با هم ورزش کنید نترسید. دخترها تقریبا دوست دارند که کاری را که پسر بچه ها با پدرشان انجام می دهند، انجام دهند. بگذارید با شنیدن کلمات و در آغوش گرفتن وی  بفهمند که او را دوست دارید (البته نحوه آغوش کردن متناسب با سن او باشد).

تعریف و تمجید پدر از حرکت های ورزشی دخترش، لباس مدرسه اش، شانه کردن موهایش و حتی سبک پوشش وی و در مواقع مقتضی تذکر دادن های به جا و دوستانه، خیلی مهم است

** از هوش آنها تعریف و تمجید کنید. برای دختر تان کتاب بخوانید. به چیزهایی که در مدرسه یاد می گیرد ابراز علاقه کنید. به علاقمندی هایش توجه کنید. درباره علاقمندی ها و سرگرمی های محبوب تان با او حرف بزنید. تحقیقات نشان داده که موفق ترین زنان کسانی هستند که پدرانی داشته اند که به هوش و فهم آنها ابراز علاقه و توجه کرده اند.

 ** به علایق او توجه کنید. حتی اگر در عمل نمی توانید یا فرصت ندارید این کار را بکنید، با حرفهایتان او را تشویق کنید. او نیاز دارد که هنگام انجام فعالیت هنری یا ورزشی اش توسط شما دیده شود و شما شاهد تلاش و موفقیت او باشید.

 ** از زیبایی دخترتان تعریف کنید. از سبک و آرایش موی او تعریف کنید. ما در دنیایی زندگی می کنیم که خیلی اوقات دخترها از ظاهر خود اطمینان کافی ندارند و شاید همین عدم اطمینان است که باعث می شود برخی از دختران به سمت ارایشهای نامناسب، پوشش زننده، خودنمایی و .. بروند. . تعریف و تمجید پدر از حرکت های ورزشی دخترش، لباس مدرسه اش، شانه کردن موهایش و حتی سبک پوشش وی و در مواقع مقتضی تذکر دادن های به جا و دوستانه، خیلی مهم است.
 
** به او نشان دهید که مرد واقعی می تواند درباره تفاوت ها با زنان گفتگو و مذاکره کند. وقتی که شما و همسرتان با هم اختلاف نظر دارید و یا مواقعی که با دخترتان اختلاف نظر دارید اجازه دهید دخترتان شاهد باشد که شما با روشی معقول و توام با آرامش با این مسئله مواجه می شوید. اگر او متوجه شود که زنان و مردان می توانند با رعایت احترام با اختلاف نظرات و اختلافات سلیقه ای شان مواجه شوند، به احتمال کمتری تضاد ورزی کرده و در آینده نیز با خوش بینی کافی وارد زندگی مشترک می گردد و کلا در برابر جنس مخالف جبهه گیری نخواهد داشت.
 
** با تمام زنان اطرافتان طوری رفتار کنید که می خواهید روزی با دخترتان رفتار شود. مواظب جملاتی که درباره همکاران زن خود می گویید، زنانی که در اقوام و خویشان شما هستند و حتی زنانی که در خیابان کنار شما رانندگی می کنند باشید. دخترتان این حرفها را می شنود. بخشی از نگرش او به خودش به عنوان یک زن تابع نگرش شما درباره سایر خانم هاست.
پدر و دختر

**  آنطور که می خواهید همسر آینده دخترتان با او رفتار کند، با او رفتار کنید. روش تعامل شما با دخترتان همان چیزی است که او در آینده در رابطه با یک مرد به آن عادت خواهد کرد. با او همراه با احترام، مهربانی، وقار و توجه رفتار کنید تا همین توقع را از همسر آینده اش داشته باشد.
 
** همان مرد مهربانی باشید که آرزو دارید همسر دخترتان باشد. شما الگوی مردانه ای هستید که دخترتان هنگام ازدواج به احتمال زیاد در جستجویش خواهد بود. اگر می خواهید همسر  دخترتان وفادار، سخت کوش و صادق، شاد، مسئولیت پذیر، دست و دلباز، اخلاق مدار، مقید به اصول مذهبی و .... باشد لازم است شما نیز کاملا این ویژگی ها را در خود پرورش دهید.

هومن و سینا بازدید : 18 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

 

احساسات همسر,همسر حساس,گـوش مردها

مهم نیست تا چه اندازه حق دارید! ممکن است کسی که مي‌خواهید با دلایل‌تان قانعش کنید، هیچ وقت استدلال‌ها و حرف‌های‌تان را نشنود اما باور کنید نشنیده گرفتن حرف‌های‌تان تنها تقصیر او نیست و این ادعای محققان که گوش مردها به صدای زنان حساسیت دارد تنها بهانه او برای فراموش کردن توصیه های شما نیست.


اگر از راه و رسم گفت‌وگو بی‌خبر باشید،  هر چه مي‌گویید همسرتان از یک گوش مي‌شنود و از گوش دیگر بیرون مي‌کند. پس تا این زندگی از آنچه که مي‌خواهید بیشتر فاصله نگرفته، این مطلب را بخوانید و با کمک این راه‌ها، پنبه را از گوشش بیرون‌بیاورید.

مذاکره کنید نه جنگ
برای ایجاد اعتماد، فرد مقابل‌تان باید فکر کند نظر شما، بهترین و عملی‌ترین نظری است که تا به حال شنیده است اما نادیده گرفتن احساسات او مي‌تواند تیر خلاص را به این گفت‌وگو بزند. این احساس ناخوشایند باعث خواهد شد که به جای ادامه دادن گفت‌وگو سپر دفاعی را در دست بگیرد و به جای آنکه پذیرای حرف‌های شما شود، خودش را به نشنیدن بزند. در چنین شرایطی، حتی اگر به شما اجازه دهد که برنده بحث شوید، بردتان واقعی نخواهد بود. بدون توجه به احساسات همسرتان، هرگز این بازی را نمي‌برید، بلکه تنها مي‌توانید حرف آخر را بزنید و به مکالمه پایان دهید. همسر شما باید احساس کند نتیجه این مذاکره بیشتر از آنکه به نفع شما تمام شود، مي‌تواند نظر او را جلب کند.

- نگویید این اتفاق باید بیفتد چون مي‌خواهم، چون من مي‌گویم.
- برای رسیدن به هدف‌تان گرو کشی نکنید و نگویید اگر تو حرفم را نپذیری من هم تلافی مي‌کنم.
- صدای‌تان را پایین بیاورید. فضایی که میان شما ایجاد مي‌شود، فضای مذاکره است نه جنگ.

توهم توطئه نداشته باشید
حتی اگر شریک زندگی‌تان با شما مخالفت مي‌کند یا احساسات‌تان را در بحث نادیده مي‌گیرد، به خود بگویید که او قصد رنجاندنم را ندارد. به این فکر کنید که او با برنامه‌ریزی قبلی برای رنجاندن شما قدم برنداشته و آگاهانه نمي‌خواهد به شما و احساسات‌تان لطمه بزند.

باور کنید آدم ها آن‌طور رفتار مي‌کنند که به نظرشان درست مي‌آید و همیشه پشت اشتباهات‌شان آرزوی ضربه زدن به دیگران پنهان نشده است، پس کمي‌صبور باشید و با محبت و دلسوزی بیشتری حرف‌هایش را بشنوید.

وقتی به استدلال‌هایی که مي‌آورد گوش دهید، بهتر مي‌توانید اشتباهاتی که در ذهنش مي‌گذرد را پیدا کنید و با آوردن دلایل درست و منطقی ذهنیاتش را تغییر دهید. این جریان به شما فرصت به اشتراک گذاشتن نظرات‌تان را مي‌دهد و باعث مي‌شود جریان گفت‌وگو را در دست بگیرید.

- به محض مخالفت‌تان با یک موضوع، بحث را شروع نکنید. کمي‌به دلایل‌تان فکر کنید و با جملاتی پخته به بحث وارد شوید.
- اشتباهات قبلی‌اش را به رخش نکشید و نگذارید پای گذشته به این مکالمه باز شود.
- وقتی حرف مي‌زند سکوت کنید و نشان دهید که به تک تک جملاتش فکر مي‌کنید.

بردن را  فراموش کنید
یک گفت و گوی موفق، بر پایه احترام متقابل مي‌چرخد. اگر شما خودتان را دانای کل بدانید و این تصور را ایجاد کنید که قصد قبولاندن نظرتان به او را دارید، هیچ وقت شنیده نمي‌شوید. حتی اگر با نگاهی که همسرتان به موضوع دارد مخالفید، باز هم به او و نظرش احترام بگذارید. شما این شانس را دارید که به او برای درک بهتر موضوع کمک کنید اما تنها زمانی مي‌توانید از این فرصت استفاده کنید که شمشیر را از رو نبسته باشید.

- نگذارید لجبازی به این گفت و گو وارد شود و به جای برد به دنبال حل مسئله باشید.
- پای کسانی که مي‌دانید همسرتان روی آنها حساس است را به این بحث باز نکنید تا حالت دفاعی به خود نگیرد.
- هنگام بیان کردن ایده‌های‌تان، گاهی بگویید «درست مي‌گویی! حالا نظرت راجع به این راه چیست؟»

مراقب واکنش‌های‌تان باشید
آرام و حساب شده قدم بردارید تا نبض گفت و گو را به دست بگیرید. یادتان نرود وقتی از کوره در مي‌روید و می‌خواهید از نظرات‌تان دفاع کنید، در واقع برگ برنده را به دست طرف مقابل‌تان مي‌دهید، پس نفس عمیق بکشید و اجازه ندهید تنش‌های درونی‌تان از زیر پوست شما بیرون بزند و کنترل ماجرا را برای‌تان سخت کند. به جای آنکه در مذاکره به فکر کنترل دیگری باشید، خودتان را کنترل کنید.
 زبان بدن گاهی از جملات هم موثر است، پس مراقب حرکات‌‌تان باشید.

- نگذارید صدای‌تان از مدار آرامش خارج شود و حالت تهدید به خود بگیرد. 
- به محض ورود تنش به گفت و گو، بگویید «من به حرف‌هایت فکر مي‌کنم و بعدا دوباره در این مورد صحبت مي‌کنیم.»

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 181
  • بازدید کلی : 2,368